دانشجوی فناوری اطلاعات بوکان
امور مربوط به کامپیوتر و فناوری اطلاعات

 یک تا دو ساعت پس از صرف غذا بهترین زمان برای خوردن میوه است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت؛ محمدرضا زارع، کارشناس مواد غذایی، با تاکید بر پیاده روی آهسته بعد از صرف غذا اظهارداشت: این مهم قبل از غذا اشتها آور است و انجام حرکت آهسته، چند دقیقه پس از صرف غذا، باعث سهولت عمل معده می شود؛ به طوری که احساس سنگینی و حتی اشکال در تنفس ناشی از سنگینی معده را از بین می برد.

وی افزود: هم چنین پیاده روی به خصوص به خانم هایی که دردهای استخوانی در ناحیه پا دارند و یا از پوکی استخوان در هراس اند بسیار توصیه می شود.

وی در پاسخ به این پرسش که " آیا پس از صرف غذا می توان میوه مصرف کرد یا خیر؟" تصریح کرد:

با توجه به این که بعد از غذا خوردن، معده پر و سنگین است، خوردن میوه به این سنگینی دامن می زند و در عمل هضم، مشکل ایجاد می کند و بهتر است یک تا دو ساعت پس از صرف غذا باشد.

وی یادآورشد: البته برخی افراد، به علت حساسیت نداشتن گیرنده های انسولین، پرخوری یا تحریک پذیری پانکراس، بعد از خوردن غذا تمایل به مصرف ماده شیرین دارند، که تنها به این افراد توصیه می شود بعد از صرف غذا، به جای مصرف شیرینی، مربا و سایر مواد قندی از میوه استفاده کنند.

زارع متذکر شد: خوردن میوه و یا ساندویچ های سبک، به مقدار کم در میان وعده ها، باعث کاهش ولع افراد برای وعده بعد می شود، از افت فشارخون و خستگی زودهنگام، جلوگیری می کند و به این ترتیب قدرت فکر و کار را افزایش می دهد و از رفتارهای تنش زای فرد با دیگران جلوگیری می شود.

ارسال در تاريخ دو شنبه 8 اسفند 1390برچسب:, توسط سروه افشین فر

 بحث

بر سر فواید روغن نارگیل بسیار بالاست و متخصصین بسیاری فواید بسیار زیاد آن را بر

سلامت بدن تایید می کنند.

از

فواید روغن نارگیل وقتی در آشپزی مورد استفاده قرار بگیرد یا روی پوست مالیده شود

می توان بهره گرفت. روغن نارگیل برای پوست یک لوسیون طبیعی است که از ساخت رادیکال های

آزاد مخرب جلوگیری می کند.



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ دو شنبه 8 اسفند 1390برچسب:, توسط سروه افشین فر

 نایب رئیس انجمن علمی فیزیوتراپی ایران معقتد است افرادی که کفش پاشنه بلند می پوشند بیشتر دچار سردرد می شوند زیرا بلندی پاشنه کفش باعث قوس زیاد کمر شده و این قوس کمر به صورت جبرانی گردن را به جلو می کشد و رشته های عصبی یک و دو گردنی تحت فشار قرار می گیرد.

برخی از سر دردها هستند که منشاءآنها اختلالات گردنی یا گرفتگی های عضلات گردن است و یا ممکن است درد در امتداد ستون فقرات گردنی کم یا زیاد شود و فرد را دچار سر درد کند که تمامی این دردها به راحتی و بصورت علتی با روشهای نوین فیزیوتراپی قابل درمان هستند.

کریمی افزود: مشکلات گردن به علل مختلفی بستگی دارد که این علل ممکن است به علت ساختار مهرهای ضعیف در گردن باشد و یا عادات زندگی فرد باعث بروز این مشکل شود.در بسیاری از موارد نیز وضعیت شغلی فرد ،کفش های نا مناسب هم باعث بروز سر درد در افراد می شود.

افرادی که کفشهای پاشنه بلند می پوشند بیشتر دچار سردرد می شوند زیرا بلندی پاشنه کفش باعث قوس زیاد کمر شده واین قوس کمر به صورت جبرانی گردن را به جلو می کشد و رشته های عصبی یک و دو گردنی تحت فشار قرار می گیرد در نتیجه این رشته های عصبی به سمت سر رفته و باعث فشار بر روی سر می شود و سبب ایجاد سر درد در فرد می گردد.

ارسال در تاريخ دو شنبه 8 اسفند 1390برچسب:, توسط سروه افشین فر

 موفق ترین افراد دنیا یک خصوصیت مشترک دارند: طرز فکرشان با دیگران فرق دارد.

چون ما هم باور داریم که تفکر هوشمندانه زندگی را تغییر می دهد، در اینجا به 15 مورد از بهترین طرز فکرهای افراد موفق اشاره می کنیم.

1 - فکر کردن یک نظم است. اگر می خواهید در آن بهتر شوید، باید روی آن کار کنید.

می توانید برای برنامه ریزی فکر کردنتان وقت بگذارید مثلاً هر دو هفته یکبار یک نصفه روز، هر یک ماه یک روز کامل و هر سال یک تا دو روز کامل.

2 - ببینید انرژیتان را باید کجا متمرکز کنید، و بعد از قانون 20/80 استفاده کنید.

80 درصد از انرژی تان را به 20 درصد از مهمترین فعالیت های تان اختصاص دهید. یادتان باشد که نمی توانید در آن واحد همه جا باشید، همه را بشناسید و همه کاری انجام دهید. و از انجام همزمان چند کار اجتناب کنید: ممکن است کارایی شما را به 40% برساند.



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ دو شنبه 8 اسفند 1390برچسب:, توسط سروه افشین فر
ارسال در تاريخ دو شنبه 8 اسفند 1390برچسب:, توسط سروه افشین فر

 محققان اميدوارند بتوانند در آينده نزديك با استفاده از فناوري تلفن همراه هوشمند، سطح استرس و افسردگي افراد را اندازه گيري كرده و مانع از انجام رفتارهاي واكنشي نامناسب شوند.

به گزارش سه نسل به نقل از ایسنا، تيم تحقيقاتي دانشكده پزشكي دانشگاه ماساچوست به سرپرستي «ادوارد بوير» در حال كار بر روي سيستمي به نام iHeal هستند.

در سيستم iHeal حسگرهاي زيستي در داخل يك دستبند كوچك تعبيه شده است. حسگرها ميزان فعاليت بدني، فعاليت الكتريكي سطح پوست، دماي بدن و ضربان قلب را بطور مداوم اندازه گيري مي كنند.

اطلاعات به صورت لحظه اي به تلفن همراه هوشمند ارسال شده و داده ها از لحاظ سطح استرس مورد تجزيه و تحليل قرار مي گيرند. در اين سيستم مي توان اطلاعاتي در خصوص وضعيت سلامتي و داروهاي مصرفي فرد را در تلفن همراه هوشمند ذخيره كرد.

در هنگامي كه تلفن همراه هوشمند تغييراتي در دماي بدن، ضربان قلب يا ميزان استرس فرد تشخيص دهد، با ارسال پيام به كاربر، به وي هشدار داده و مصرف داروي تجويز شده را به فرد يادآوري مي كند.

سيستم iHeal بويژه براي افراد داراي سابقه سوء مصرف مواد مخدر و افسردگي حاد بسيار مؤثر است.

محققان دانشگاه نوث وسترن نيز در حال كار بر روي سيستم ديگري به نام Mobilyze هستند. در اين سيستم با استفاده از سامانه موقعيت ياب (GPS) نصب شده بر روي تلفن همراه هوشمند، طول محل حضور فرد در يك مكان مورد بررسي قرار مي گيرد.

بطور مثال اگر مدت حضور فرد در منزل بيش از حد طبيعي باشد، شتاب سنج سيستم ميزان فعاليت بدني فرد را مورد اندازه گيري قرار مي دهد. سيستم در صورت تشخيص كاهش سطح فعاليت بدني فرد و احتمال بروز رفتارهاي خطرناك، با خانواده يا دوستان فرد تماس مي گيرد.

ارسال در تاريخ دو شنبه 8 اسفند 1390برچسب:, توسط سروه افشین فر

 برترین ها به نقل از نارنجی : بسیاری از کاربران، سیستم عامل ویندوز فون را آنقدرها هم جدی نگرفته اند و هنوز آن را در مقایسه با دیگر سیستم عامل های قدرتمند موجود، گزینه بزرگی به حساب نمی آورند. اما موسسه های تحقیقاتی بزرگی مانند IDC، گارتنر و iSuppli معتقدند که این سیستم عامل می تواند از نظر تعداد کاربران بر iOS غلبه کند و آنها پیش بینی می کنند تا سال ۲۰۱۵ شاهد این اتفاق باشیم.

پیش بینی: ویندوز فون محبوب تر از آیفون تا سال ۲۰۱۵



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ یک شنبه 7 اسفند 1390برچسب:, توسط سروه افشین فر

 

چند فوت و فن ساده برای مقابله با تهدیدات اینترنتی

به همین دلیل باید بدانید چگونه با تهدیدات سایبری و دزدهای امنیت مقابله کنید، پیغام های آلوده به تروجان را از بین ببرید و از دزدیده شدن اطلاعات کاربری خود جلوگیری کنید



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ یک شنبه 7 اسفند 1390برچسب:, توسط سروه افشین فر

 

طالع بینی و فال دانشجویی

متولدین فروردین ماه:

دختر یا پسر فرقی نمی کند، شما باید بدانید چون در ماه اول سال به دنیا آمده اید و کنکور ارشد در ماه آخر سال برگزار میشود، روز امتحان دیر از خواب بیدار میشوید، بعد در ترافیک گیر می کنید و احتمالاً از کوچه که رد می شوید زنی با یک سطل آب کف از شما استقبال خواهد کرد (به عبارتی بدرقه) .

 

از تمام این مخاطرات که بگذرید، جلوی حوزه امتحانی متوجه گم شدن کارت ورود به جلسه تان می شوید بنابراین توصیه می شود بیخود دنبال دردسر نروید و از هرگونه تلاشی برای رسیدن به مقاطع بالاتر دانشگاهی خودداری کنید!



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ یک شنبه 7 اسفند 1390برچسب:, توسط سروه افشین فر

 گویا آی تی: در سال ۱۹۷۰ بصورت عمومی تکنولژی و فن آوری ای اختراع شد که همه ی جهان را دگرگون ساخت و بعد ها به عنوان شبکه ی جهان وب شناخته شد . از آن زمان تا کنون اینترنت بوجود آمد اما با گذشت زمان و وابسته شدن بسیاری از افراد به اینترنت تمام تهدیدات محیطی نیز افزایش یافت و این تهدیدات محیط آنلاین به نگرانی بسیاری برای دولت ها تبدیل شد .

۱۰ آنتی ویروس برتر برای ویندوز



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ یک شنبه 7 اسفند 1390برچسب:, توسط سروه افشین فر

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 9 صفحه بعد